Szauna (2)


Photo by Artur DancsA szaunába meztelenül, de ha nagyon külföldi az ember Finnországban, esetleg egy törülközőben szokás menni. Nem okozott hát, nagy fejtörést kitalálni, hogy amerikaiakkal állok szemben a forró deckákon, amikor az előttem bevonuló fiatalemberek rövidnadrágban és fülhallgatóval a fülükben, iPhone-nal a kezükben sorakoztak be.

– Helló, ember, mi a helyzet? – fogadott a szőke, bongyor hajú.

Gyorsan kiderült, hogy Greg és hogy Arizónából érkezett.

– Arizóna szép és barátságos.

– Sivatag… – röhögött fel Greg.

– A sorsom összehozott arizóniaiakkal, és azok mind kedves emberek az életemben – válaszoltam – Phoenixről is sok szépet hallottam, bár magam még nem jutottam el oda.

– Phoenix valóban az. Én a legdélebbi délen lakom. A mexikói határon. Ott már csak a kaktuszok vannak és a sivatag. De igaz: jóféle emberek vagyunk – és ugyanolyan göndören kacagott fel, ahogyan a haja kunkorodott a forróságban.

– És mi szél hozott Finnországba? – intéztem mindannyiukhoz a kérdést.

– A marathon. Bár ez a lökött csak berúgni jött – intett a legközelebb ülő fiúra – én le akarom futni a távot.

A másik nem szólt, szemmel láthatóan nem élvezte kifejezetten a szaunázást, csendben felállt, és kitántorgott a zuhanyzóba.

– Hé, nehogy megint az én gaytámat vedd fel, mert utánad megyek meztelenül is! – kiáltott harsányan utána Greg höhögve kacarászva, majd hozzátette:

– Tudom, hogy szeretné… He-he-he… Te honnan jössz?

– New York-i vagyok. Azaz magyar vagyok, Romániában születtem, és New Yorkban élek.

– Akkor New York-i vagy! – szögezte le határozottan a fürtös.

Az ajtón egy újabb sportoló lépett be. Imént még a futópadon láttam izzadni.

– Jó estét, urak, Marcus vagyok.

– Helló, ember, mi a helyzet? – fogadta Greg kitörő örömmel, Marcus pedig úgy érezte, válaszolnia kell a kedves kérdésre:

– A Helsinki Marathonra jöttem.

– Úúúúh, az jó! Én is. Mennyi idő alatt akarod lefutni? Vagy csak a jelenlét a fontos?

– Három és fél óra…

– Ennyire tervezem én is.

– Honnan jöttél?

– Arizónából…

– Én Svájcból, de a cégem központja arizónai, Phoenixben van.

– Akkor sokat jársz felénk…

– Inkább a kaliforniai utakat szeretem, ha már utazni kell. Kedvencem San Diego.

– Van ott egy isteni mexikói étterem, ahol a legjobb tacót készítik, kábé két utcára a cégetektől – villanyozódott fel Greg a kaliforniai városról beszélve.

– Gondolom, a New York Marathonon is láthatlak majd ősszel – fordultam felé.

– New York?… Jajj!… New York nagyon kúúúl. De nem nekem való.

– A marathon?

– Az egész. De téged irigyellek az életedért. New York, repülés… Gondolom, Manhattanben laksz…

– Ott lakom, igen – mosolyogtam – De nem találok semmi irígylésreméltót ebben.

– Én, ha csak tehetném, kiiktatnám az utazásokat… – szólalt meg Marcus.

– Ugyan mi baj van velük? – kérdeztem vissza, noha magam is ódzkodom a munkán kívüli utazgatásoktól, amennyiben csak kihúzhatom magam ez alól.

– Semmi annál tovább, hogy feleslegesek. Elküldenek bennünket egy-egy konferenciára az Államokba, csomó elfecsérelt óra, fáradság, időeltolódás, költség… És jobbára semmi sem történik, hanem mindig ugyanaz: szálloda, drága konferenciatermek, ásványvíz, snack, ismerkedés és egy csomó beszéd, ahol előre megírt szövegek elhangzanak, s aminek anyagát nyomtatásban amúgy is megkapjuk… Szóval sok hűhó semmiért. Időpocsékolás. A kommunikáció korában élünk, mindez online elintézhető, és sokkal hatékonyabbak lennénk, nem a munkánktól vennénk el a drága időt, azt a pénzt és energiát hasznos dolgokra lehetne fordítani.

– Már megijedtem, hogy a repülés ellen van kifogásod – mosolyogtam.

– Áh nem… Akkor te a Malévnak repülsz?

– Sajnos, annak nem nagyon repülhetnék már, mert nincs.

– Valóban?… Tényleg, rémlik valami… Egyszer én is hazardíroztam egyet egyik kollégámmal, és a Malévra váltottunk jegyet. Kalandtúra volt…

– A Malév emlékeim szerint megbízható volt… – keltem a magyarok védelmére.

– Azt mi sosem tudtuk meg, csak a sokórás késés betett az akkori utunknak, tehát soha többé nem kísérleteztünk.

– Aztán a Swiss is bedőlt – tettem hozzá ellensúlyként.

– De az a mienk. És a mi államunk átmentette…

Ehhez azonban nem tudtam ellensúlyt fektetni én sem. Közben a sarokból Greg is felpattant:

– Lassan felmegyek a szobámba, kipihentnek kell lennem a nagy napra. Meddig lesztek Helsinkiben? Kimehetnénk egyet csavarogni, jó kis hely ez…

– Én csak a futásig – így Marcus.

– Én holnap repülök New Yorkba. De szerdán itt leszek újra – tettem hozzá.

– Mi szerdáig még talán itt leszünk. Majd tovább húzunk Svédorszégba. Vakáció van, ha már átjöttünk, beutazzuk a környéket – válaszolt a szőke.

Aztán asztalt bontottunk – illetve hát szaunát, és felszállingóztunk a szobáinkba. A Hilton bárjában még láttam Greg barátját a pultot támasztani. Valóban nem a marathonra való felkészülés jegyében töltötte az éjszakát…

Hozzászólás a mai meséhez:

byclarkellis

"I would never want to belong to any club that would have someone like me for a member."

Exploratorius

Old School Film Hack

August MacGregor

Celebrating Sensuality. Intended for mature audiences, 18 and over

Living to help other disabled people, and people in need, Change the sign!! And Earth

I been online since 1994. I seen the internet at its finest. Then the World joined and fucked it up

Rob Moses Photography

This Camera Life

Ray Ferrer - Emotion on Canvas

** OFFICIAL Site of Artist Ray Ferrer **

tutorials4view

Watch free tutorials in Full HD (1080p) quality video tutorials, sorted by subjects, like: Photoshop, Gimp, Facebook, Torrents, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Viruses and malware removal ( like ask,com, vqo6, Babylon ) and more and more.. If you like our tutorials and guided, please SUBSCRIBE to out channel at: http://www.youtube.com/user/ShaiSoft - tutorials4view.

joeseeberblog

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Igy neveld a (kis)Sárkányod!

Mona, Bence és Gergő, avagy hogyan élünk Mi :)

turosll

The greatest WordPress.com site in all the land!

Heather Poole

Egy légiutaskísérő pazar és szubjektív eszmefuttatásai

aranytalicska

Egy légiutaskísérő pazar és szubjektív eszmefuttatásai

M O N D A T

Egy légiutaskísérő pazar és szubjektív eszmefuttatásai

Feriforma

Egy légiutaskísérő pazar és szubjektív eszmefuttatásai

fotótanú

Egy légiutaskísérő pazar és szubjektív eszmefuttatásai

urszu2b

Egy légiutaskísérő pazar és szubjektív eszmefuttatásai

káfé főnix

Egy légiutaskísérő pazar és szubjektív eszmefuttatásai

Dancs Artur: Levelek New Yorkból

Egy légiutaskísérő pazar és szubjektív eszmefuttatásai

